Direct naar inhoud
@Marieke Duijsters
06 April 2021

In april tien regionale (online) bijeenkomsten over implementatie woonplaatsbeginsel

Tussen 7 en 21 april worden tien regionale (online) bijeenkomsten georganiseerd over de implementatie van het woonplaatsbeginsel. Tijdens deze regiosessies worden ervaringen gedeeld van gemeenten die het stappenplan al hebben gebruikt, wordt besproken hoe het uitzoeken verloopt, wordt een toelichting gegeven op het format dat behoort bij het stappenplan en is er ruimte voor het stellen van vragen.

Het maximum aantal deelnemers per bijeenkomst is 100. Voor de bijeenkomst wordt gebruikgemaakt van MS Teams. Bij grote belangstelling zullen extra bijeenkomsten worden georganiseerd. In tegenstelling tot de webinars die georganiseerd worden door het projectteam Implementatie Woonplaatsbeginsel, zijn deze bijeenkomsten achteraf niet terug te kijken. en zijn de regiobijeenkomsten uitsluitend voor gemeenten en zorgaanbieders.

Data regionale bijeenkomsten

  • Woensdag 7 april: 10.00 en 11.00 uur: Regio Limburg en Zuidoost-Brabant
  • Donderdag 8 april: 10.00 en 11.00 uur: Regio Utrecht en Flevoland
  • Dinsdag 13 april: 09.00 – 10.00 uur: Regio Zuid-Holland
  • Dinsdag 13 april: 13.00 – 14.00 uur: Regio Gelderland en Overijssel
  • Donderdag 15 april: 09.00 – 10.00 uur: Regio Brabant en Zeeland
  • Dinsdag 20 april: 09.00 – 10.00 uur: Regio Noord
  • Dinsdag 20 april: 13.00 – 14.00 uur: Regio Noord-Holland
  • Woensdag 21 april: 09.00 – 10.00 uur: Regio Limburg en Brabant en Zeeland
  • Woensdag 21 april: 10.00 – 11.00 uur: Gelderland, Overijssel, Utrecht/Flevoland en Regio Noord
  • Woensdag 21 april: 11.00 – 12.00 uur: Regio Zuid-Holland en Noord-Holland

Webinars

Over de implementatie van het woonplaatsbeginsel hebben ook al twee webinars plaatsgevonden. De derde webinar, waarin het zal gaan over zorgcontractering en gegevensoverdracht, wordt georganiseerd in juni.

Webinar 1: 9 februari (40 minuten)

In het webinar van 9 februari is een toelichting gegeven op de nieuwe wet, de projectorganisatie en op de activiteiten die komend jaar moeten plaatsvinden. De focus van het webinar lag op een uitleg hoe gemeenten op korte termijn aan slag kunnen met het uitzoeken van de huidige populatie en het bepalen van de verantwoordelijke gemeente.

Webinar 2: 24 maart (50 minuten)

In dit tweede webinar verduidelijken we de onderwerpen waar tijdens het webinar op 9 februari vragen over zijn gesteld. De eerste ervaringen van het stappenplan 'uitzoeken over te dragen jeugdigen' worden gedeeld, en we geven een toelichting op de gegevensoverdracht.

Webinar 3: begin juni (exacte datum nog niet bekend)

Tijdens het derde webinar staat de zorgcontractering centraal. Ook zal aandacht worden besteed aan de gegevensoverdracht.