Staatssecretaris Paul Blokhuis lanceerde de campagne. Daarbij ging hij in op het belang van een kansrijke start, de voortgangsrapportage, de borging van de aanpak van kansrijke start en de campagne. Bekijk het interview met Paul Blokhuis
Campagne toolkit
De campagnemiddelen van ‘Mamaliefde en Papaliefde is’ bestaan uit video’s, posters, flyers en ervaringsverhalen die via een online toolkit ter beschikking worden gesteld aan lokale coalities Kansrijke Start.
Professionals en organisaties die deelnemen aan lokale coalities kunnen deze middelen zelf inzetten, bijvoorbeeld in hun spreekkamer. Daarnaast worden korte teaser video’s op social media gedeeld waarbij kijkers kunnen doorklikken naar het YouTube kanaal Mamaliefde en Papaliefde is waar de video’s van de ervaringsdeskundigen (hulpvrager en hulpverlener) te zien zijn.
Praat met je zorgverlener
Het doel van de campagne – en de communicatiemiddelen in de toolkit – is het verlagen van de drempel om met je zorgverlener over je zorgen te praten. Dit doen we door moeders en vaders zelf hun verhaal te laten doen hoe zij geholpen zijn. Ook de zorgverleners die deze moeders en vaders geholpen hebben vertellen hoe zij het gezin geholpen hebben.
Wat betekent dit voor jou als professional?
Indien je deel uitmaakt van een lokale coalitie Kansrijke Start word je via de lokale coalitie geïnformeerd. Ook als je geen deel uit maakt van een lokale coalitie kan de campagne en de middelen behulpzaam zijn.